Vysvětlení

  • Formulář E

    Formulář E (bohoslužby bez večeře Páně) je pokusem o „třetí cestu“, tradiční reformovaný pořad bohoslužeb obohacuje o některé klasické prvky. Úvodní modlitba se předpokládá jako krátká, strukturovaná na bázi kolekty (oslovení, anamnéze, prosba, konkluze). Vyznání vin (+ Kyrie) a slovo milosti se zařazuje buď do úvodní části nebo po kázání. Pozdravení pokoje nemusí jen předcházet pozvání ke stolu Páně, nýbrž může také navazovat na vyznání vin a slovo milosti (v úvodní části bohoslužeb nebo po kázání), ale může také následovat  po vysluhování večeře Páně.
  • Formulář Evp

    Formulář EVP je pokusem o „třetí cestu“, tradiční reformovaný pořad bohoslužeb obohacuje o některé klasické prvky. Úvodní modlitba se předpokládá jako krátká, strukturovaná na bázi kolekty (oslovení, anamnéze, prosba, konkluze). Vyznání vin (+ Kyrie) a slovo milosti se zařazuje buď do úvodní části nebo po kázání. Pozdravení pokoje nemusí jen předcházet pozvání ke stolu Páně, nýbrž může také navazovat na vyznání vin a slovo milosti (v úvodní části bohoslužeb nebo po kázání), ale může také následovat po vysluhování večeře Páně.
  • Formulář D

    Formulář D vychází z formuláře D1 v Agendě (1983), je však pro bohoslužby bez večeře Páně. Jsou zde zařazeny tradiční liturgické prvky (Confiteor, Kyrie, Gloria), ať už recitované nebo ve formě nepísňových zpěvů. Počítá se zde také s ustáleným pořadím biblických čtení (starozákonní, epištolní, evangelijní). Slovo poslání není dalším čtením celé perikopy, je spíše „slovem na cestu“, může být i citací z některého z přečtených oddílů.
  • Formulář Dvp

    Formulář DVP vychází z formuláře D1 v Agendě (1983) a inspiruje se mešním kánonem a luterskými bohoslužebnými pořádky. Tento bohoslužebný formulář předpokládá používání recitovaných liturgických textů a liturgických nepísňových zpěvů. Počítá se zde také s ustáleným pořadím biblických čtení (starozákonní, epištolní, evangelijní). Slovo poslání není dalším čtením celé perikopy, je spíše „slovem na cestu“, může být i citací z některého z přečtených oddílů.
  • Formulář A

    Formulář A vychází z formuláře A v Agendě (1983), který je v ČCE nejrozšířenější (byť s různými úpravami). Protože vyznání vin se slovem milosti a vyznání víry nepatří jen do svátostné bohoslužby, ale mají být součástí každé bohoslužby Slova, obsahuje je i tento formulář bohoslužeb bez večeře Páně. Umístění a podoba těchto prvků však mohou být různé (vyznání vin a slovo milosti může být součástí úvodní modlitby nebo modlitby po kázání, vyznání víry se může po kázání říkat nebo zpívat).
  • Formulář Avp

    Formulář AVP vychází z formuláře A v Agendě (1983), který je v ČCE nejrozšířenější (byť s různými úpravami). I do tohoto pořadu bohoslužeb je možné a vhodné doplnit responsoriální prvky (společné Amen po modlitbě, odpověď shromáždění na pozdrav kazatele apod.) Úvodní modlitba může mít trojdílné schéma (viz Agenda 1983, 1. díl: adorace/anamnéze, vyznání vin, prosba o Ducha svatého). Pokud se v úvodní modlitbě vyznávají hříchy, může po ní následovat také slovo milosti. Naopak už není nutné,
Syndikovat obsah